Ocena pracownika jest kluczowym procesem mogącym realnie wpłynąć na sukces w Twojej organizacji!
Czy wiesz, że ocenę okresową pracowników powinno przeprowadzać się, co najmniej raz w roku?
Dzięki temu narzędziu możesz wykonać swój pierwszy krok w tym kierunku!
Realizacja usługi w 3 krokach:
Korzyści z zastosowania oceny okresowej:
Czy wiesz, że większość ocen pracowników jest emocjonalna?
W ten sposób hamujesz rozwój pracownika i organizacji!
Obiektywna ocena okresowa zapewnia, że aspekty, które oceniamy są faktycznie kluczowe dla organizacji z punktu widzenia realizacji jej celów!
Proces oceny pracownika spełnia kilka podstawowych funkcji:
- ewaluacyjną,
- motywacyjną,
- rozwojową,
- decyzyjną.
Proces bazuje na ocenie kompetencji. Każda z nich składa się z nazwy i jej definicji oraz kluczowych zachowań, które są obserwowane w miejscu pracy. Zachowania ocenia się na 5-stopniowej skali, od -2 do +2. Należy podkreślić, że poziom „0” jest poziomem w pełni satysfakcjonującym dla organizacji. Odchylenie od tego poziomu powinno być dobrze udokumentowane i statystycznie ukazywać proporcje w skali pozostałych ocen wszystkich pracowników.
Ocena kompetencji jest doskonałą podstawą do diagnozy indywidualnych potrzeb rozwojowych (poszczególnych pracowników), jak i organizacyjnych (wspólnych dla wszystkich pracowników lub określonych grup).